Snídaně, které vás nastartují a zahřejí

Říká se, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Nastartuje váš den a dokonce vám ho může i zlepšit. Tady máte pár tipů, jak krásně začít ráno:

Ovesná kaše s banánem a karamelizovanými fíky

Pro jednu vydatnou porci si připravte malý hrnek mléka (já používám ovesné nebo mandlové) a přiveďte k varu. Poté přimíchejte půl hrnku jemných ovesných vloček a jeden rozmačkaný zralý banán. Fíky (bohatě stačí jeden) nakrájejte na plátky, rozehřejte pánev, přidejte malý kousek másla a zprudka je osmahněte. Poté přidejte dvě vrchovaté čajové lžičky třtinového nebo kokosového cukru a nechte fíky zkaramelizovat. Můj tip je přidat malou špetku chilli. Ovesnou kaši přelijte do misky a navrch dejte zkaramelizované fíky, oříšky, semínka a cokoliv, na co máte chuť.

Lívance ze špaldové mouky s borůvkami, vlašskými ořechy a medem

Na čtyři lívance smíchejte jedno vejce, půl hrnku rostlinného mléka, půl lžičky kypřícího prášku, jeden hrnek špaldové mouky a špetku soli. Na rozehřáté pánvi nebo lívanečníku rozpusťte malé množství kokosového oleje a postupně vytvořte čtyři lívance. Smažte je pomalu na mírném plamenu, aby byly lívanečky hezky propečené i uprostřed. Nakonec je posypte vlašskými ořechy a borůvkami.

Snídaňová pizza

Tento recept mě naučila kamarádka a já si ho ještě trochu vylepšila. Z obyčejné (ale stále skvělé) placky z vajec a ovesných vloček jsem vytvořila variaci, na kterou mám chuť skoro každé ráno.

Na jednu pizzu potřebujete: jemné ovesné vločky, dvě vejce, kajenský pepř, sůl, šunku, sýr, srirachu (nebo kečup).

Postup je velmi jednoduchý. V misce vytvořte těsto z vajec a ovesných vloček, na dvě vejce vychází tak tři čtvrtě hrnku vloček, ale je to na každém, jak chce mít těsto husté. Čím hustější těsto (více vloček), tím sušší pak placka bude. Těsto osolte a přidejte kajenský pepř. Tuto vzniklou směs nalijte na mírně rozehřátou pánev (smažte na opravdu mírném plameni). Když je z jedné strany placka zlatavá, otočte ji a na upečenou stranu rovnou na pánev naskládejte sýr a šunku. Na hotovou placku pak navrch dejte srirachu nebo kečup. Dobrou chuť!

A nakonec tip pro všechny, kteří chtějí omezit pití kávy, ale čaj jim není dostatečnou náhradou:

Ohřejte hrnek ovesného mléka, ve kterém rozpustíte lžičku medu. Přidejte dvě lžičky kávovinového nápoje (nápoj vyrobený z obilovin, neobsahuje kofein a je zdrojem vlákniny, dá se koupit ve všech supermarketech). Okořeňte skořicí nebo speciálním kořením do kávy. Dávám si tento nápoj několikrát týdně ráno místo kávy a moc mi chutná!