Překyselení organismu

Každý z nás už o tom jistě někdy slyšel či četl. Překyselení organismu – jde skutečně o tak vážný problém, jak mnoho lidí tvrdí?

Samozřejmě záleží na tom, čemu věříme. Četla jsem však několik odborných článků, které potvrzují, že vztah mezi pH v těle a zdravotním stavem existuje. Východní medicína dokonce vychází z toho, že budeme-li své tělo udržovat zásadité, vyhneme se nemocem, dokonce i takovému strašákovi jako je rakovina.

Překyselený člověk je často unavený, malátný, trápí ho bolesti hlavy a svalů. Často má kožní problémy a z nemocí se dlouho léčí. Také se objevují psychické problémy, jako jsou deprese, úzkosti, pocity beznaděje apod…

Mít překyselené tělo zkrátka není nic moc. Rozhodla jsem se tedy sepsat několik základních pravidel životního stylu, díky kterým svému tělu pomůžeme, aby bylo „zásaditější“.   

1. Pijte dostatek vody

Toto je základ, který platí celoročně bez ohledu na diety, detoxy atd. Doporučují se minimálně dva litry čisté vody denně. 

2.  Jezte vyváženou stravu

Nezapomínejte na dostatek čerstvého ovoce a zeleniny. Některé potraviny jsou dokonce více zásadotvorné než jiné. Doporučuje se jíst červenou řepu, špenát, česnek, zázvor, citrón (je sice chuťově kyselý, ale v těle se chová zásadotvorně), brokolici, kysané zelí (a šťávu z něj), celer, banány, jablka.

3. Vyvarujte se kyselinotvorným potravinám

Naopak tabu by měly být uzeniny a ostatní maso, cukr, káva, slazené limonády, mléko, sýry, čokoláda, alkohol a bílé pečivo.

4. Zařaďte do jídelníčku zelené superpotraviny

Zkuste do jídelníčku zařadit také mladý ječmen, chlorellu nebo spirulinu

5. Zhluboka dýchejte

Dopřejte svému tělu dostatek kyslíku, který samozřejmě pro správné fungování potřebuje. Nadechujte se zhluboka a vydechujte pomalu a dlouze. Nejenže to pomůže vaší fyzické schránce, ale také vás tato technika příjemně zklidní a pomůže vám ve stresových situacích.   

6. Choďte do přírody a hýbejte se

Stačí svižná procházka. Důležitá je pravidelnost. Vyjděte si s pejskem nebo i sami ven na čerstvý vzduch každý den. Dýchejte zhluboka, užívejte si přítomnou chvíli a uvidíte, jak skvěle se po procházce budete cítit.

7. Užívejte si i malé věci, dělejte si radost

Přiznávám, že tento bod jsem si tak trochu přidala a nemám ho ničím podložený, přesto pevně věřím tomu, že když zapracujeme na svém vnímání světa, na každodenním pocitu spokojenosti, odrazí se to pozitivně na našem zdraví. S oblibou často říkám: "Všechno je v hlavě“.