Osamělost…

Myslela jsem si, že je to největší problém u starších lidí, kteří najednou zůstanou bydlet sami. Když se ale rozhlédnu po tom anonymním ruchu města, kde se potuluje spousta ztracených duší, napadlo mě, že osamělost je mezi námi a je jedno, kolik nám je let.

Jak na ni vyzrát a co proto udělat?

  1. Nezavírejte se do sebe

Jednoduše řečeno, buďte otevření možnostem. Možná se vám po práci už nikam nechce, ale zkuste vyrazit mezi lidi. Vyzkoušejte nové koníčky, zúčastněte se akcí, na které byste se dříve nepřihlásili, zajděte do míst, kam běžně nechodíte. Už dlouho odkládáte kurz španělštiny? Jen do toho! Můžete tam narazit na zajímavou osobu…

  1. Pomáhejte

Každý se chce cítit potřebný, užitečný a prospěšný. Zrovna tento pocit je klíčem k odbourání samoty. Pomáhejte, pečujte, vyhledávejte spolky, sdružení, či skupiny, které vás potřebují. Nebo třeba zjistíte, že se sousedčin syn neobejde bez doučování z angličtiny. Nejenže změníte prostředí, ale jednoduchou cestou se dostanete mezi lidi.

  1. Obnovte kontakty

Není jednoduché se najednou probrat z letargie a uvědomit si, že jste osamělí. Ještě větší prozření spočívá v uvědomění si, že vlastně ani nevíte, s kým byste se měli spojit. V tu chvíli nastupuje oprašování kontaktů na staré známé. Ale nemusí to být spolužačka ze základky, vyjděte si ven třeba i s někým z rodiny, koho jste dlouho neviděli.

  1. Pořádně se vyspěte

Věděli jste, že osamělost často vede k poruchám spánku? Někdo se probouzí několikrát za noc, jiný je vyspalý po 3 hodinách spánku, další se převaluje neskutečně dlouho v posteli, než vůbec zabere. Nastupuje začarovaný kruh. Jste bez energie, nevyspalí, unavení a bez jakékoliv myšlenky a chuti na společenský život. Jak to vyřešit? Unavte se! Pomůže fyzická aktivita, začněte sportovat. Vyrazte na dlouhou procházku. Tělo se unaví a mysl uklidní. Jako bonus si uvařte bylinkový čaj a bude se vám usínat jedna báseň.