Kam se jet v zimě zahřát?

Sice patřím mezi milovníky zimy, je tu jedno velké ALE. Myslím si totiž na takovou tu „hezkou zimu“, která připomíná Vánoce. Ulice jsou nazdobené, na náměstích nasvícené stromečky, trhy, kde voní cukroví a svařák, pod nohama křupe sníh… No, pojďme si říci, že taková zima je snad už jen ve filmech. ☺ Spíš tu máme tu vlezlou zimu plnou rozbředlého bahna a nepříjemného počasí, všude se mačká milion lidí, kteří se k sobě vůbec nechovají ohleduplně. A to není nic moc… Proto se občas hodí vyrazit někam, kde se můžete aspoň trochu ohřát, a zlepšit si tak náladu. Sestavila jsem pro vás pár mých tipů.

1) Letadlem za teplem

Tohle je asi nejjednodušší způsob. Sednout na letadlo a po pár hodinách vystoupit v teple. Navíc když se vám podaří sehnat nějaký levný last minut, tak to ani nemusí vyjít na tolik peněz. A kam se dá v zimních měsících vydat letadlem?

Dobrým tipem mohou být například Kanárské ostrovy, kde se teplota v zimních měsících pohybuje v rozmezí od 21 do 25 °C (celková doba letu je asi 4 hodiny a 30 minut), či Kapverdy, kde rtuť teploměru ukazuje dost podobné hodnoty (sem se letí 6 hodin a 15 minut). Zvolit můžete i čím dál tím oblíbenější Dubaj, kde teploty stoupají k 27 °C (cesta trvá kolem 6 hodin). Ti, kterým nevadí dlouhé cestování, se mohou vydat třeba do jihovýchodní Asie (Thajsko, Vietnam, Filipíny, Bali…). 

2) Do „tropického“ aquaparku

Pokud neradi létáte, nebo třeba nemáte dostatek volných dnů na týdenní dovolenou u moře, můžete se vydat do německého aquaparku Tropical Islands. Ten se nachází 35 km od Berlína a dá se tam v pohodě dojet autem.

Na místě si opravdu budete připadat, jako když vstoupíte do tropického světa. Nechybí tam písečné pláže, tropický deštný prales a opravdu mnoho atrakcí jak pro dospělé, tak i pro děti. Mezi hlavní patří bezesporu dva velké bazény - Jižní moře a Balijská laguna. Teplota vzduchu se zde pohybuje kolem 26 °C, voda má pak krásných 30 až 32 °C. Na pláži tu můžete i přespat…

3) Vyrazte do saunových světů

Nejméně finančně náročné ohřátí je saunování. Sauna důkladně prohřeje celé tělo a nejen to. Posiluje imunitu, preventivně působí proti infekcím horních cest dýchacích, prohřívá klouby, celkově vede k lepšímu prokrvení končetin a blahodárně působí i na psychiku.

Pozor ale, při saunování platí několik důležitých pravidel, třeba dodržování času, který v ní trávíte (nejčastěji se doporučuje 10 – 15 minut), dále byste do ní neměli chodit hladoví, nebo naopak přecpaní. Nesmíte zapomenout doplňovat už během saunování i po něm tekutiny… Obecně se doporučují čtyři fáze: prohřátí, ochlazení, odpočinek a občerstvení. Tak na to pamatujte!