Jak zklidnit hlavu před spaním?

Věděli jste, že není dobré vstát od televize nebo notebooku a jít rovnou spát? Minimálně 30 minut před spaním byste měli začít tělo připravovat na spánek. S tím souvisí jakýkoliv zákaz techniky, respektive brouzdání po internetu, psaní zpráv, čtení novinek, sjíždění Facebooku. Stimulujete tak tělo k úplně jiným věcem, než je spánek, a to není dobře.

Dýchejte a meditujte před spaním

Nemusíte být profesionální jogín, abyste si před spaním našli 5 minut sami na sebe a vaši vlastní meditaci. Stačí si sednout do tureckého, či jiného sedu, ve kterém vám je dobře, zavřít oči a 5 minut se jen soustředit na svůj vlastní dech. Zklidníte mysl a věnujete se pouze přítomnému okamžiku. Vytvořte si svůj uvolňovací rituál a nezapomeňte ho pravidelně praktikovat.

Horká koupel

Je to jednoduché, osvědčené a zaručené. Horká voda uvolňuje a uklidňuje mysl. Přidejte do ní vonné esence, oleje či vaši oblíbenou pěnu a uvidíte, že účinek vás nemine. Do postele půjdete klidná, zrelaxovaná a připravená na spánek.

Pravidelná strava

Nočním nájezdům na lednici zabráníte jedině pravidelným jídlem během dne. Začněte snídaní plnou bílkovin. Těmi právě pomůžete vyrovnat hladinu cukru v krvi. Dejte si po ránu vejce, sýr, ořechy či brusinky. Ovoce smíchejte s jogurtem, ideálním parťákem na ráno jsou ovesné vločky. Přes den nezapomínejte ani na zdravé tuky, pravidelné svačiny a večeři, kterou si dáte zhruba 3 hodiny před tím, než půjdete do postele.

Heřmánkový čaj a klid

Heřmánkový čaj dokáže minimalizovat stres a tím pádem je skvělý na večer. Pozor byste si měli dát na sportovní aktivity před ulehnutím do postele. Pokud si zacvičíte večer jógu nebo jiné cvičení zklidňující hlavu, je to v pořádku. Ale fyzicky náročné aktivity vám moc klidu nedodají. Naopak vás mohou nabudit a usínání ztížit.

Bublinková terapie

Někteří psychologové radí relaxační techniku, při které si zavřete oči a představujete si, že jste ve sklenici plné mýdlových bublin. Díváte se na to, jak postupně foukáte do každé z nich, dokud všechny nezmizí. Opakujete tak dlouho, dokud nemáte pocit, že jste svou mysl zklidnili.