Jak nevzdat novoroční předsevzetí hned v lednu?

Vánoce i Silvestr už jsou za námi a před námi se otevírá celý nový rok 2020. A jak všichni víme, k Silvestru samozřejmě patří i předsevzetí…

Přestanu kouřit, budu víc sportovat, zdravěji jíst, najdu si lepší práci… Jak jste na tom s předsevzetími vy? Já tak půl na půl. Některé roky si je dávám, jiné zase ne. Několikrát se mi stalo, že mi daný cíl vydržel jen do konce ledna. Jak vydržet a nevzdat to hned po prvním týdnu?

Nereálné cíle

Asi nejhorší jsou nereálné cíle. Tedy pokud se rozhodnete zhubnout a řeknete si, že zhubnete 20 kg, nakládáte si zbytečně velké sousto. Stanovte si pro začátek, že zhubnete kupříkladu 3 kg. A až se vám to podaří (a je jedno, za jak dlouho), můžete si říct, že zkusíte shodit další tři kila. A než se nadějete, bude tu další Silvestr a vy budete opravdu lehčí o desítky kil a ani nebudete vědět, jak.

Najděte si parťáka

Zvlášť u hubnutí vám může parťák opravdu hodně pomoct. Přeci jen, když budete vědět, že na vás parťák čeká ve fitku, bude vám blbé tam nepřijít. Můžete se společně motivovat a podporovat, a to je právě u hubnutí hodně podstatné. Také se říká, že dobrou motivací je pořídit si nové sportovní oblečení, nebo celoroční permici do fitka. Pak vám totiž bude líto jen tak zahodit ty vynaložené peníze.

Nevzdávejte to

Pokud máte už v ledu chuť se vším seknout, zkuste své předsevzetí trochu upravit. Jestliže jste si stanovili, že se každý týden naučíte sto nových anglických slovíček, asi jste sami zjistili, že to prostě nedáte. Co takhle si raději říct, že se jich každý týden naučíte 25? Což je 5 nových slovíček každý den a o víkendu si dáte pauzu. To už zní mnohem reálněji, nemyslíte?

Sepište si seznam

Všeobecně se dá říct, že seznamy fungují celkem spolehlivě. Většinu lidí totiž motivuje, když si mohou odškrtnout něco ze svého seznamu a pak se radovat z toho, jak úkoly ubývají. Proto si také sepište podrobný seznam. Nestačí jen napsat „Zhubnu“. Buďte co nejvíce konkrétní. Zapište si například že, přestanete jíst rohlíky, omezíte čokoládu, nebudete pít limonády, ale pouze vodu, budete chodit více pěšky apod. A poté v průběhu roku si jednotlivé kroky odškrtávejte. Seznam si dejte na viditelné místo, abyste ho měli stále na očích a neustále si tak mohli připomínat, co vám ještě chybí, ale především to, co už jste zvládli.

Nespěchejte na sebe

Tento bod hodně souvisí s prvním bodem, tedy se stanovováním nereálných cílů. Pokud si hubnoucí předsevzetí stanovíte na Silvestra, přece to neznamená, že už na konci ledna musíte mít vše splněno. Dejte si čas, klidně celý rok. Nespěchejte na sebe a nenuťte se do něčeho, co vám není příjemné.

A jaké jste si letos dali předsevzetí vy?