Jak na dobrou náladu v pochmurných dnech?

Konec zimy bývá náročné období pro lidskou psychiku. Lačníme po slunečních paprscích a při pohledu na šedivou oblohu námi jíme zoufalství, když už se zjeví blankytné nebe. Než se dočkáme těch pravých jarních dní protknutých sluncem, zkusme si dobrou náladu navnadit správnými potravinami.

Trocha teorie o tvorbě „štěstí“ v našem těle

Hormonem, který vyvolává v našem těle pocity štěstí, je serotonin. Právě on způsobuje dobrou náladu, působí blahodárně na náš nervový systém a jsme díky němu víc v pohodě. Významným aktivátorem serotoninu je i denní světlo, proto se večer cítíme více unavení a vyčerpaní. Zajímavé je, že alkohol serotonin vyvolává, ale jeho nebezpečí spočívá v rychlém vyprchávání. Naše tělo se dožaduje větší a větší dávky alkoholu. Večer se tedy tímto vysvětluje i vzrůstající chuť na alkohol. Odvážím si tvrdit, že většina lidí, která si chce „uklidnit nervy“ a dostat se do pohody, sáhne po tabulce čokolády nebo právě skleničce něčeho dobrého. Není to ale nejvhodnější řešení. Každému je jasné, že přemíra alkoholu, cukrů a tuků ve finále škodí, proto je lepší sáhnout po hrstičce mandlí.

Jaké potraviny nám zlepší den?

Banány

Věděli jste, že jsou přírodním antidepresivem? Obsahují tryptofan, cukry, draslík a mnoho dalších vitaminů a minerálních látek. Banány jsou mezi ovocem, které navozují šťastný pohled na svět, opravdovým favoritem.

Borůvky a jahody

Velkým plusem těchto plodů je vysoký obsah vitamínu C. Antioxidanty a další účinné látky už pouze podtrhují výsledný efekt. Jahody i borůvky zbavují organismus únavy, celkově ho čistí a detoxikují.

Mandle

Když se řekne mandle, měl by se vám vybavit zejména obsah vápníku. O zlepšení nálady a zmírnění krátkodobého podráždění se postará pro změnu hořčík. Mandle fungují, stejně jako banány, jako antidepresivum.

Tuňák, losos

Tyto mořské ryby obsahují tři mastné kyseliny, které podporují tvorbu hormonu štěstí. Tyto aminokyseliny zabraňují tvorbě pocitů, jako je smutek, úzkost a nespavost. V těchto rybách najdete v nich i vitamín D, který je stimulantem dobré nálady a podporuje správné fungování imunity..

Špenát

Hořčík a zase hořčík. Co jsem ještě nezmínila je fakt, že zlepšuje koncentraci a duševní výkon. Vitamíny řady B, které špenát také obsahuje, podporují psychickou stabilitu a udržují dobrou náladu.

Kapusta

U kapusty nalezneme mnoho podobných vlastností, jaké má špenát. Nechybí jí ani vitamín C, který chrání tělo před nemocemi.

Rajčata

Zelenina, která pozitivně ovlivňuje mysl! Rajčata v sobě mají antioxidant lykopen. Jejich konzumací se chráníte před rakovinou, a navíc obsahují hořčík, draslík a kyselinu listovou.

Kakao a čokoláda

Kakaové boby jsou považovány za afrodiziakum. Mohou totiž způsobovat až euforii! V čokoládě najdeme již zmíněný tryptofan, tedy základní stavební kámen pro tvorbu šťastného hormonu.

Komentáře

Poslat nový komentář

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Povolené HTML značky: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.

Více informací o možnostech formátování

CAPTCHA
Tato otázka je pro ověření, zda jste opravdový návštěvník a ne automatizovaný spamový robot.