Co nejíst v těhotenství

Pokud jste zrovna v radostném očekávání, jistě víte, že existují jídla, která se v těhotenství příliš nedoporučují. Jaké potraviny by nastávající maminky neměly raději konzumovat?

Sushi

Této oblíbené pochoutce by se měly těhotné ženy raději vyhnout. A to proto, že syrové ryby mohou obsahovat různé bakterie. Stejně tak syrové maso (tatarák). Naopak tepelně upravených ryb se ženy obávat nemusí. Ryby obsahují vysoký podíl omega-3 mastných kyselin, které prospívají vývoji mozku a nervové soustavy miminka. Ovšem nic se nemá přehánět, protože mořské ryby jako makrela, mečoun či žralok obsahují rtuť. A její vysoká koncentrace by mohla způsobit problémy ve vývoji plodu.

Sýry z nepasterizovaného mléka

V sýrech z nepasterizovaného mléka se může vyskytovat bakterie listerie. Proto vždy, když dostanete chuť na sýr, mrkněte se na etiketu, jestli je pasterizovaný. Ani milovnice oblíbeného hermelínu nebo nivy nepotěším. Plísňové sýry se v těhotenství totiž také nedoporučují.

Káva

Obyčejná káva může podle některých studií způsobit nízkou porodní váhu miminka. Samozřejmě jedna káva s mlékem denně jistě žádnou neplechu nezpůsobí, ale její nadměrná konzumace by mohla. Káva totiž dehydratuje tělo, bere vápník a železo. Těhotenské čaje nebo voda jsou jistě vhodnější. Pokud se bez chutě kávy neobejdete, můžete zkusit bezkofeinovou. I když některé zdroje tvrdí, že chemický proces, kterým se káva zbavuje kofeinu, je ve finále mnohem „jedovatější“, než obyčejná kofeinová káva.

Pochoutky ze stánku

Pochutiny koupené cestou z práce nebo na procházce by se vám mohly vymstít. Vyhněte se majonézovým a vaječným pokrmům, u kterých si nejste jistá, jak byly skladovány (například na venkovních food festivalech, když je venku teplo), pokrmům z kuřat (kvůli riziku salmonelózy, pokud nebylo kuře dostatečně tepelně zpracované) a točené zmrzlině.